A pabex.hu internetes üzlet reklamációs szabályzata

  1. Általános rendelkezések

1.1. Ez a reklamációs szabályzat a 40/1964 sz. törvénykönyv, a Polgári Törvénykönyv aktuális változatával (a továbbiakban "Polgári Törvénykönyv"), a 250/2007 sz. törvény, a Fogyasztóvédelemről szóló törvény aktuális változatával (a továbbiakban "Fogyasztóvédelmi Törvény"), a 102/2014 sz. törvény, a távollévők közötti szerződések vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződései során nyújtott áruk vagy szolgáltatások fogyasztói védelméről szóló törvény aktuális változatával és a 22/2004 sz. törvény, az elektronikus kereskedelemről szóló törvény aktuális változatával összhangban készült. Ez szabályozza a jogi viszonyt az Eladó és a következők között:

1.2. Az Eladó adatai:

Kereskedelmi név: E.K. Company s.r.o. Székhely: Rudohorská 32, Banská Bystrica 974 11, Szlovák Köztársaság

Bejegyezve a Banská Bystrica-i Kerületi Bíróság cégnyilvántartásába, Sro szekció, 39246/S bejegyzési szám alatt Adószám: 53172264

ÁFA-szám: 2121292107

EU ÁFA-szám: SK2121292107 Bankszámlaszám: SK21 1100 0000 0029 4011 3776

Az Eladó áfaregisztrált /Hozzáadottérték-adó/.

(a továbbiakban "Eladó") és minden olyan személy között, aki az Eladó által a weboldalon kínált árukat vagy szolgáltatásokat vásárolóként vásárolja meg, és aki a fogyasztói pozícióban lép fel az Eladó weboldalán közzétett Általános Üzleti Feltételek, e Reklamációs Szabályzat és a fogyasztót meghatározó releváns törvények értelmében, a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint, különösen a következő törvények szerint: a 102/2014 sz. törvény a távollévők közötti szerződéseken vagy az Eladó üzlethelyiségen kívül kötött szerződéseken alapuló áruk vagy szolgáltatások fogyasztói védelméről, a 250/2007 sz. törvény a fogyasztóvédelemről későbbi módosításokkal, valamint a 40/1964 sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv aktuális változata alapján.

1.3. Az Eladó e-mail és telefonos elérhetősége:

E-mail: pabex.slovakia@gmail.com

Telefonszám: +421 951 885 951

1.4. A dokumentumok, reklamációk, szerződéstől való elállások és egyéb levelezés postázási címe:

E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Szlovák Köztársaság

1.5. Ez a Reklamációs Szabályzat szabályozza a vevő, aki fogyasztó, jogait és kötelezettségeit az árukkal vagy a távollévők közötti szerződés alapján az Eladóval kötött szolgáltatásokkal kapcsolatos hibás teljesítés esetén a pabex.hu online üzleten keresztül.

1.6. Vásárló minden olyan személy (természetes személy vagy jogi személy), aki az Eladóval vásárlási szerződést kötött az Eladó weboldalán keresztül, vagy más távoli kommunikációs eszközökkel.

1.7. Fogyasztó az a vásárló, aki természetes személy, és aki az Eladó weboldalán keresztül kötött vásárlási szerződés során nem saját vállalkozási tevékenységének keretében jár el.

1.8. Ez a reklamációs szabályzat szabályozza a jogi viszonyokat azon vásárlók és az Eladó között, akik fogyasztók. Kivételt képez a reklamációs szabályzat 4.12 pontjában említett eset (Az Eladó garanciaidőre vonatkozó nyilatkozata abban az esetben, ha a Vásárló nem fogyasztói minőségben jár el).

1.9. A termékek (a továbbiakban "Áruk") azok az áruk vagy szolgáltatások, amelyek eladásra kínáltak és az Eladó weboldalán közzétették.

1.10. A Tovar fogalma magában foglalja az anyagi hordozón nem szállított elektronikus tartalmat is.

  1. Hivatkozások

2.1. A termékek vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségre, valamint egyéb jogi viszonyokra, amelyek a szerződéses viszonyból eredhetnek, a természetes személyekre vonatkozóan, akik a vásárlási szerződés megkötésekor nem saját vállalkozási tevékenységük keretében járnak el (fogyasztók), az 40/1964 sz. törvénykönyv, a Polgári Törvénykönyv aktuális változatának általános rendelkezései mellett különleges szabályok is alkalmazandók, különösen a 102/2014 sz. törvény, amely a távollévők közötti szerződések vagy az Eladó üzlethelyiségen kívül kötött szerződések alapján nyújtott áruk vagy szolgáltatások fogyasztói védelméről szól, valamint a 250/2007 sz. törvény a fogyasztóvédelemről.

2.2. A vadyért való felelősséggel kapcsolatos jogok gyakorlásából eredő jogi viszonyok az Eladó és az a Vásárló között, aki jogi személy, vagy olyan természetes személy vállalkozó, aki saját vállalkozási tevékenysége keretében jár el /azaz nem fogyasztói minőségben/, a 513/1991 sz. törvénykönyv, a Kereskedelmi Törvénykönyv aktuális változata szerint irányadóak. Kivételt képez a reklamációs szabályzat 4.12 pontjában említett eset (Az Eladó garanciaidős nyilatkozata abban az esetben, ha a Vásárló nem fogyasztói minőségben jár el).

2.3. A 102/2014 sz. törvény 3. § (1) bekezdés n) pontja értelmében az Eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy nincsenek olyan különleges magatartási kódexek, amelyekhez az eladó kötelezettséget vállalt a betartásukra, ahol a magatartási kódex alatt egy megállapodást vagy szabályok együttesét értjük, amelyek meghatározzák az eladó viselkedését egy vagy több különös üzleti gyakorlat vagy üzleti ágazat tekintetében, amennyiben ezeket nem állapítják meg törvényben vagy más jogszabályban, vagy a közszféra szerveinek intézkedéseiben, és az, hogy a fogyasztó hogyan ismerkedhet meg velük vagy szerezheti meg a szövegüket.

  1. Az Eladó felelőssége a termékek (áruk és szolgáltatások) hibáiért

3.1. Az Eladó köteles az árut vagy szolgáltatást a megkötött vásárlási szerződés szerint, azaz a kért minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítani.

3.2. Az Eladó felelős azon hibákért, amelyekkel az eladott áru vagy szolgáltatás a Vásárló általi átvételkor rendelkezik. Használt áruk esetében az Eladó nem felel azokért a hibákért, amelyek a használatból vagy az elhasználódásból erednek. Az Eladó azt javasolja a Vásárlónak, hogy az áruk vagy szolgáltatások hibáit haladéktalanul jelezze az Eladónak. Az alacsonyabb áron eladott áruk esetében az Eladó nem felel azon hibáért, amely miatt az alacsonyabb ár megállapításra került.

3.3. A Vásárló jogosult az eladott árut vagy szolgáltatást az átvétel előtt megvizsgálni.

             4. Garanciaidő

4.1. A garanciaidő 24 hónap. Használt tárgy esetén a garanciaidő 12 hónap. A garanciaidők a Vásárló által történő áru vagy szolgáltatás átvételétől kezdődnek.

4.2. Amennyiben nem romlandó árukról vagy használt tárgyakról van szó, az Eladó felelős azon hibákért, amelyek az áru átvételét követő garanciaidő alatt jelentkeznek. A garanciaidő 24 hónap. Amennyiben az eladott tárgy csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításon használati időtartam van feltüntetve, a garanciaidő nem jár le az említett időtartam lejárta előtt.

4.3. Használt tárgy esetében a Vásárló és az Eladó megállapodhatnak rövidebb garanciaidőben is, de ez nem lehet rövidebb 12 hónapnál.

4.4. Azon áruk esetében, amelyek hosszabb ideig vannak használatban, a külön jogszabályok 24 hónapnál hosszabb garanciaidőt írhatnak elő. A 24 hónapnál hosszabb garanciaidő egyes alkatrészekre is vonatkozhat.

4.5. A Vásárló kérésére az Eladó köteles a garanciát írásban (garancialevél formájában) biztosítani. Amennyiben a tárgy jellege ezt lehetővé teszi, elegendő a vásárlásról szóló bizonylat kiállítása a garancialevél helyett.

4.6. Az Eladó a Vásárlónak kiadott garancialevélben vagy reklámban túlléphet e törvényben meghatározott garancia keretein. A garancialevélben az Eladó meghatározza a garancia feltételeit és körét.

4.7. A garanciaidők a Vásárló általi áru átvételétől kezdődnek. Amennyiben a megvásárolt tárgyat más vállalkozó helyezi üzembe, mint az Eladó, a garanciaidő csak az üzembe helyezés napjától kezdődik, feltéve, hogy a Vásárló a tárgy átvételét követő három héten belül megrendelte az üzembe helyezést, és időben megfelelő együttműködést biztosított a szolgáltatás elvégzéséhez.

4.8. Ha új áru cseréjére kerül sor, a garanciai idő újra kezdődik az új áru átvételével.

4.9. Ha új áru részének cseréje történik, amennyiben az áru jellege ezt lehetővé teszi. Az említett részre újra kezdődik a garanciai idő az új áru átvételével. Ez ugyanígy érvényes, ha az áru olyan részének cseréje történik, amelyre garancia volt biztosítva.

4.10. Az áru hibáiért való felelősségből eredő jogok, amelyekre a garanciai idő vonatkozik, akkor szűnnek meg, ha azokat a garanciai időn belül nem érvényesítették.

4.11. A garanciai idő meghosszabbodik azzal az időszakkal, amíg az áru reklamáció alatt állt. Az áru hibáiért való felelősségből eredő jogok, amelyekre a garanciai idő vonatkozik, akkor szűnnek meg, ha azokat a garanciai időn belül nem érvényesítették.

4.12. A 513/1991 sz. törvénykönyv, a Kereskedelmi Törvénykönyv 429. § (2) bekezdésére hivatkozva az Eladó kijelenti, hogy az üzleti kapcsolatokban az Eladó és a Vásárló között, aki nem fogyasztói minőségben jár el, az Eladó 12 hónapos garanciát vállal az áruk és szolgáltatások minőségére.

A garanciai idő a Reklamációs Szabályzat IV. Cikk, 4.1 pontja szerinti rendelkezés alapján kezdődik.

  1. A hibákért való felelősségből eredő jogok érvényesítésének eljárása (Reklamáció)

5.1. A Vásárló jogosult a hibákért való felelősségből eredő jogait érvényesíteni az alábbi címen: E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Szlovák Köztársaság

A vevő mindig jogosult személyesen érvényesíteni a reklamációt az Eladó bármely üzletében, ahol a termék jellegéből adódóan a reklamáció elfogadása lehetséges, vagy az Eladó székhelyén, illetve harmadik felek, például szállító cégek, postai szolgáltatások útján. Az Eladó javasolja a vásárlóknak, hogy a reklamáció benyújtásához használják a Reklamációs űrlapot. Ez az űrlap szabadon hozzáférhető az Eladó weboldalán.

Reklamáció esetén az Eladó javasolja a vevőnek, hogy csatolja a számlát, a garancialevél vagy egyéb, a reklamált áru vagy szolgáltatás vásárlását igazoló dokumentumokat. Az Eladó javasolja a vevőnek, hogy a reklamáció során részletesen írja le a termék vagy szolgáltatás hibáját.

5.1.1. Amennyiben a vevő nem személyesen reklamálja a terméket vagy szolgáltatást, az Eladó javasolja a vevőnek, hogy a terméket részletes hibaleírással és a vásárlást igazoló dokumentumokkal (pl. fizetési bizonylat, számla, garancialevél) együtt küldje el, a reklamációs folyamat felgyorsítása érdekében.

5.1.2. Javasoljuk, hogy a reklamált terméket ajánlott küldeményként postázzák. Az Eladó nem javasolja a termékek utánvéttel történő küldését, mivel az ilyen módon küldött csomagokat az Eladó nem fogadja el.

5.1.3. Reklamáció esetén az Eladó köteles a fogyasztónak igazolást kiállítani. Ha a reklamációt távoli kommunikációs eszközökön keresztül nyújtják be, az Eladó köteles a reklamáció bejelentésének igazolását azonnal, de legkésőbb a reklamáció kivizsgálásának dokumentumával együtt, legkésőbb 30 napon belül megküldeni; ha az igazolás azonnali átadása nem lehetséges, azt haladéktalanul, de legkésőbb a reklamáció kivizsgálásának dokumentumával együtt kell megküldeni. Az igazolás átadása nem kötelező, ha a fogyasztó más módon tudja igazolni a reklamáció benyújtását.

5.1.4. Az Eladó köteles a reklamáció elbírálásáról szóló írásos dokumentumot a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, de legkésőbb a reklamáció elbírálásának dokumentumával együtt kiállítani, ha a reklamáció elbírálásának határideje a reklamált termék átvételével kezdődik.

5.2. A reklamáció elbírálása nem érinti a fogyasztó kártérítési jogát a külön jogszabály alapján.

5.3 Az Eladó köteles azonnal meghatározni a reklamáció elbírálásának módját a 250/2007 sz. törvény 2. § m) pontja szerint (a reklamáció elbírálása alatt a reklamációs eljárás lezárását értjük a javított termék átadásával, a termék cseréjével, a termék vételárának visszatérítésével, a termék árának megfelelő mértékű kedvezménnyel, a teljesítés átvételére szóló írásbeli felszólítással vagy annak indokolt elutasításával); bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül a reklamáció bejelentésétől számítva, indokolt esetekben, különösen ha a termék vagy szolgáltatás állapotának bonyolult technikai értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül a reklamáció bejelentésétől számítva. A reklamáció elbírálásának módjának meghatározása után a reklamációt azonnal, indokolt esetben később is el lehet bírálni; azonban a reklamáció elbírálásának időtartama nem haladhatja meg a 30 napot a reklamáció bejelentésétől számítva. Ha a reklamált termék átvétele az Eladó részéről később történik, mint a reklamáció bejelentésének napja, akkor a reklamáció elbírálásának határideje az átvétel napjától kezdődik; legkésőbb azonban akkor kezdődik, amikor az Eladó megakadályozza vagy megnehezíti a reklamált termék átvételét. A reklamációs határidő lejártával a fogyasztónak joga van a szerződéstől elállni vagy új termékre (reklamált tárgyra) cserélni.

5.4. Ha a fogyasztó a vásárlástól számított első 12 hónapban nyújtja be a termékre vonatkozó reklamációt, az Eladó csak szakértői vélemény alapján utasíthatja el a reklamációt; a szakértői vélemény eredményétől függetlenül a fogyasztótól nem követelhető meg a szakértői vélemény költségeinek vagy egyéb kapcsolódó költségek megtérítése. Az Eladó köteles a fogyasztónak a reklamáció elutasítását indokló szakértői vélemény másolatát a reklamáció elbírálását követő 14 napon belül átadni.

5.5. Ha a fogyasztó a vásárlást követő 12 hónapon belül nyújt be termékre vonatkozó reklamációt és az Eladó azt elutasítja, akkor a reklamációt elbíráló személy köteles a reklamáció elbírálásáról szóló okiratban megjelölni, hogy a fogyasztó mely szervezethez fordulhat a termék szakértői értékelése végett. Ha a terméket egy megjelölt szervezet részére küldik szakértői értékelésre, a szakértői értékelés költségeit, valamint minden egyéb, ezzel összefüggő, ésszerűen felmerült költséget az Eladó viseli, a szakértői értékelés eredményétől függetlenül. Ha a fogyasztó a szakértői értékeléssel igazolja az Eladó hibás felelősségét, újra benyújthatja a reklamációt; a szakértői értékelés elvégzésének időszakában a garanciaidő nem telik. Az Eladó köteles 14 napon belül, a reklamáció újbóli benyújtását követően megtéríteni a fogyasztónak a szakértői értékelésre fordított összes költséget, valamint minden egyéb, ezzel összefüggő, ésszerűen felmerült költséget. Az újra benyújtott reklamációt nem lehet elutasítani.

5.6. A fogyasztónak joga van a termékek és szolgáltatások hibáival kapcsolatos jogos igények érvényesítése során felmerült szükséges költségek (különösen a reklamált termék visszaküldésével kapcsolatos postaköltség) megtérítésére. Ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás hibája miatt lép vissza a szerződéstől, szintén jogosult a visszalépéssel kapcsolatos költségek megtérítésére.

5.7. A szakértői értékelés követelményei a 5.4 pont szerint:

A szakértői értékelésnek tartalmaznia kell:

  • a) a szakértői értékelést végző személy azonosítását,
  • b) a vizsgált termék pontos azonosítását,
  • c) a termék állapotának leírását,
  • d) az értékelés eredményét,
  • e) a szakértői értékelés elkészítésének dátumát.

5.8. Ha a termék jellege lehetővé teszi, a fogyasztónak a reklamáció benyújtásakor át kell adnia a terméket az Eladónak (meghatározott személynek). Ha a termék jellege nem teszi lehetővé annak az Eladónak (meghatározott személynek) történő átadását, a fogyasztó a reklamáció benyújtásakor kérheti a hiba helyszínen történő kijavítását, ahol a termék található, vagy megállapodhat az Eladóval (meghatározott személlyel) a termék szállításának módjáról.

5.9. A hibáért való felelősségre vonatkozó jog gyakorlásának időpontjától az időpontig, amikor a Vásárló köteles volt az javított terméket átvenni, az időszak nem számít bele a garanciaidőbe. Az Eladó köteles a Vásárlónak igazolást kiállítani arról, hogy mikor gyakorolta jogát, valamint az elvégzett javításról és annak időtartamáról.

6. A Vásárló jogai a hibákért való felelősségre vonatkozó jogok gyakorlásakor:

6.1. Ha a hiba javítható, a Vásárlónak joga van arra, hogy a hibát ingyenesen, időben és megfelelően kijavítsák. Az Eladó köteles a hibát haladéktalanul kijavítani.

6.2. A Vásárló a hiba kijavítása helyett kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a rész cseréjét, feltéve, hogy ez az Eladónak nem okoz aránytalan költségeket a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest.

6.3. Az Eladó mindig jogosult a hibás terméket hibátlanra cserélni, ha ez a Vásárlónak nem okoz komoly nehézségeket.

6.4. Ha a hiba nem javítható és megakadályozza, hogy a terméket hibátlanul használják, a Vásárlónak joga van a termék cseréjéhez vagy a szerződéstől való elálláshoz. Ugyanezek a jogok illetik meg a Vásárlót, ha bár a hibák javíthatóak, de a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni a javítás utáni ismételt hibák vagy a hibák nagy száma miatt.

6.5. Ha más, nem javítható hibákról van szó, a Vásárlónak joga van a termék árának megfelelő árengedményhez.

  1. Záró rendelkezések

7.1. Ez a Reklamációs szabályzat elválaszthatatlan részét képezi az Általános üzleti feltételeknek és az Adatvédelmi irányelveknek és tájékoztatónak e weboldalra vonatkozóan. Az Általános üzleti feltételek és az Adatvédelmi irányelvek és tájékoztató dokumentumok az Eladó weboldalának domainjén vannak közzétéve.

7.2. Amennyiben változás történik a Reklamációs szabályzatban, a Vásárló és az Eladó közötti viszonyt az adásvételi szerződés megkötésekor érvényes és hatályos Reklamációs szabályzat szabályozza egészen annak megszűnéséig.

7.3. Ez a Reklamációs szabályzat 2024. április 1-jén lép érvénybe és válik hatályossá a weboldalon való közzétételével.

 
 
 
 
 
 
 
 
Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz